Formularz
Plan studiów służy do zarządzania planami studiów, które będą obowiązywały na
poszczególnych rodzajach studiów, kierunkach i specjalnościach. Definiowanie planu
studiów dla wybranego kierunku lub specjalności realizowane jest przez wskazanie zbioru
przedmiotów, a dla każdego przedmiotu określenie w jakich semestrach będzie
prowadzony, w jakich formach zajęć (np. wykład, ćwiczenia, projekt), w jakim wymiarze
czasowym, w jaki sposób będzie zaliczany i czy ocena z tego przedmiotu ma być liczona
do średniej. Ponadto, dla każdego przedmiotu można wskazać dydaktyków, którzy będą
go prowadzili.
Na tym samym kierunku lub specjalności może być realizowanych kilka różnych planów
studiów. Nowy plan studiów, który wchodzi od nowego roku, można zdefiniować zupełnie
od początku lub posłużyć się istniejącym planem studiów, wprowadzając do niego
wymagane poprawki i w ten sposób tworząc nową wersję planu studiów (w rzeczywistości
będą to już dwa różne plany studiów). W sytuacji kiedy student jest przenoszony
pomiędzy kierunkami lub gdy wraca z rocznego urlopu dziekańskiego i "wpada" w
nowy plan studiów, system umożliwia wydrukowanie różnic programowych pomiędzy dwoma
wskazanymi planami studiów i na tej podstawie podjęcie decyzji o wymogu zaliczenia przez
tego studenta dodatkowych przedmiotów.
System Sokrates*Dziekanat umożliwia prowadzenie grupowych planów studiów -
obowiązujących dla kierunków, specjalności lub profili dyplomowania - oraz
indywidualnych planów studiów - dla studentów ITS (na indywidualnym toku studiowania).
Zdefiniowanie planu studiów pozwala m.in. na: automatyczne sporządzenie wzoru wpisu do
indeksu na dany semestr studiów, automatyczne wprowadzenie listy przedmiotów do karty
ocen studenta realizującego ten plan studiów i automatyczne naliczenie obciążenia
dydaktycznego dla jednostek organizacyjnych.
Wzór wpisu do indeksuFormularz Wzór wspiu do indeksu służy do automatycznego tworzenia wzorów wpisu do indeksu na podstawie wprowadzonego wcześniej planu studiów. Dla wybranego kierunku, specjalności lub profilu dyplomowania i podanego semestru studiów jest układana lista przedmiotów według zdefiniowanych wcześniej reguł. Jeśli układ przedmiotów nie jest dokładnie taki jakbyśmy sobie tego życzyli, listę przedmiotów można modyfikować ręcznie. Zdefiowany tutaj wzór wpisu jest wykorzystywany m.in. podczas wprowadzania ocen i zaliczeń studentów.Gotowy wzór wpisu do indeksu można wydrukować i powiesić w gablocie do wglądu przez studentów. |
![]() |
Obciążenia dydaktyczne jednostek organizacyjnychFormularz Obciążenia dydaktyczne pozwala na automatyczne naliczenie obciążenia dydaktycznego dla jednostek dydaktyczno-naukowych. Do naliczenia obciążenia dydaktycznego niezbędne jest zdefiniowanie planów studiów i określenie maksymalnej liczebności grup dla poszczególnych form zajęć (wykłady, ćwiczenia, laboratoria, itp.). Następnie, na podstawie liczby studentów, liczby grup dla poszczególnych przedmiotów i ich form zajęć oraz wymiaru czasowego zajęć, obliczana jest liczba godzin dydaktycznych na semestr zimowy i letni. |
![]() |
Struktura studiówW systemie Dzieknat 96 można w sposób elastyczny definiować struktuę studiów na wydziale. Po pierwsze, określić mozna jakie rodzaje studiów są prowadzone na wydziale (np. dzienne magisterskie, dzienne zawodowe, zaoczne magisterskie, itp.). Dla każdego rodzaju studiów mozna określić zbiór kierunków. Dla każdego kierunku można wprowadzić zbiór podrzędnych zakresów tematycznych, np. specjalności, a następnie dla wybranych specjalności wprowadzić można np. profile dyplomowania lub specjalizacje. Powstaje w ten sposób hierarchia zakresów tematycznych studiów, którą można modyfikować zgodnie z wprowadzanymi zmianami w zakresie kształcenia na wydziale. |
![]() |