Wykaz funkcji realizowanych przez aplikacje systemu Sokrates*Dziekanat

Funkcje związane z prowadzeniem kartoteki studentów

Kartoteka studentów polskich - pełna informacja o każdym studencie krajowym
Kartoteka studentów zagranicznych - pełna informacja o każdym studencie zagranicznym
Lista wszystkich studentów z możliwością swobodnego wyszukiwania studentów o wskazanych cechach
Automatyczne lub ręczne nadawanie numerów albumów nowoprzyjętym studentom
Tworzenie i przeglądanie grup dziekańskich (studenckich)
Zarządzanie składem grup dziekańskich - przenoszenie studentów z grupy do grupy, automatyczny podział studentów na grupy nowoprzyjętych studentów
Urlopowanie studentów - posłanie na urlop, powrót z urlopu, lista urlopowanych studentów
Kierowanie studentów na powtarzanie - decyzja o powtarzaniu, lista studentów skierowanych na powtarzanie
Skreślanie z listy studentów - decyzja o skreśleniu studenta, lista skreślonych studentów
Przenoszenie studentów na inną uczelnię - ewidencja przeniesienia, lista przeniesionych studentów
Ewidencja rezygnacji ze studiów - lista studentów, którzy zrezygnowali ze studiów
Wydalanie z uczelni - decyzja o wydaleniu, lista wydalonych studentów
Wystawianie zaświadczeń dla WKU, ZUS i innych - definiowanych przez użytkowników, zbiorczo lub pojedyńczo
Rejestr wydanych zaświadczeń - wiadomo komu, kiedy i jakie wydano zaświadczenie
Drukowanie zawiadomień o skreśleniu, rezygnacji, skierowaniu na powtarzanie, udzieleniu urlopu, ukończeniu studiów
Sporządzanie wykazu zmian w stanie studentów
Kontrola odpłatności studentów za studia - rejestracja wymaganych opłat (za co i ile płacą studenci), rejestracja dokonywanych wpłat
Wystawianie faktur i rachunków uproszczonych dla studentów

Funkcje związane z planami studiów

Prowadzenie katalogu przedmiotów - przedmioty ogólne, kierunkowe, specjalnościowe, przypisanie prowadzenia przedmiotów jednostkom organizacyjnym
Prowadzenie katalogu form zajęć (np. wykłady, ćwiczenia, seminaria, itp.) - określanie roli formy zajęć w planie studiów, wzorach wpisów do indeksu i podczas ewidencji ocen
Definiowanie planów studiów obowiązujących dla kierunków, specjalności i profili dyplomowania bądź specjalizacji
Definiowanie indywidualnych planów studiów dla studentów ITS (na indywidualnym toku studiowania)
Wykrywanie różnic programowych dla studentów wracających z urlopu lub przenoszonych na inny kierunek
Nakładanie na studentów wymogu zaliczenia dodatkowych przedmiotów wynikających z różnic programowych
Sporządzanie wzóru wpisu do indeksu na podstawie planu studiów - automatycznie lub ręcznie, wydruk wzoru wpisu gotowy do powieszenia w gablocie
Naliczanie obciążenia dydaktycznego dla jednostek organizacyjnych na podstawie planu studiów, aktualnej listy studentów i zdefiniowanej liczebności grup wykładowych, ćwiczeniowych, itp.
Definiowanie struktury studiów: rodzaje studiów (np. dzienne magisterskie, dzienne iżynierskie, zaoczne magisterskie, itp.), kierunki, specjalności, profile dyplomowania lub specjalizacje

Funkcje związane z rozliczaniem studentów

Definiowanie parametrów roku akademickiego - operacje rozpoczęcia kolejnego semestru i rozpoczęcia sesji egzaminacyjnej pozwalają na automatyczne wykonanie wielu operacji
Ewidencja ocen i zaliczeń zgodnie ze wzorem wpisu do indeksu
Odnotowanie oddania indeksu do dziekanatu - lista studentów, którzy nie oddali jeszcze indesków
Ewidencja decyzji odnośnie zaliczenia semestru, zaliczenia warunkowego lub skierowania na powtarzanie
Obsługa egzaminów komisyjnych - ewidencja egzaminów, lista egzaminów komisyjnych
Obsługa egzaminów dyplomowych - ewidencja egzaminów, lista egzaminów dyplomowych
Sporządzanie protokołów egzaminacyjnych i protokołów z egzaminów komisyjnych
Sporządzanie zestawienia ocen dla grupy dziekańskiej (studenckiej)
Kontrola przebiegu studiów studenta - wykaz wszystkich studiowanych semestrów studenta, przebieg każdego semestru
Drukowanie wyciągu z indeksu
Drukowanie dziennika studentów - wystarczy co semestr wydrukować fragment dziennika, a na koniec studiów danego rocznika tylko oprawić gotowy dziennik
Ewidencja praktyk studenckich - prowadzenie katalogu zakładów pracy, praktyki grupowe, ewidencja pratyk pojedynczych studentów

Funkcje związane z przyznawaniem pomocy socjalnej

Określanie parametrów przyznawania pomocy socjalnej - pule stypendialne i na zapomogi, progi dochodu i kwoty stypendium socjalnego, progi średniej ocen i kwoty stypendium za wyniki w nauce
Ewidencja wnioskiów o przyznanie pomocy socjalnej - wnioski o miejsce w domu studenckim, stypendium socjalne i stypendium naukowe
Sporządzanie list ubiegających się o stypendia i miejsca w domu studenckim dla odpowiednich komisji
Przyznawanie stypendiów socjalnych - automatycznie na podstawie progów dochodu lub ręcznie dla pojedynczych studentów, wyrówniania za nie zapłacone miesiące
Przyznawanie stypendia za wyniki w nauce - automatycznie na podstawie progów średniej ocen lub ręcznie dla pojedynczych studentów, wyrówniania za nie zapłacone miesiące
Ewidencja stypendiów ministerialnych
Przyznawanie zapomóg
Przygotowanie listy wypłat z tytułu przyznanych świadczeń socjalnych
Sporządzanie listy przyznanych świadczeń socjalnych
Sporządzanie poleceń przelewu, potrzebnych do przelania stypendiów na konta osobiste studentów
Sporządzanie listy wypłat z tytułu świadczeń socjalnych dla kwestury
Obsługa nieodebranych świadczeń socjalnych
Prowadzenie katalogu domów studenckich i przyznanych wydziałowi limitów miejsc
Przyznawanie miejsc w domach studenckich - automatycznie na podstawie odległości od miejsca zamieszkania lub ręcznie dla pojedynczych studentów
Sporządzanie zawiadomień o przyznaniu miejsca w DS
Wystawianie zaświadczeń dla studentów o wysokości przyznanych stypendiów

Funkcje związane z rekrutacją na studia

Ewidencja nowego roku akademickiego i jego parametrów oraz nowych naborów na studia
Określanie limitów przyjęć na poszczególne kierunki (lub rodzaje studiów - jeśli podział na kierunki następuje później)
Określanie składu komisji rekrutacyjnych
Ewidencja podań kandydatów - ewidencja danych personalnych i ocen maturalnych, automatyczne wyliczanie punktów za świadectwo maturalne wg zdefiniowanego wczesniej schematu
Wyświetlanie rankingu kandydatów na podstawie świadectw maturalnych
Przyjmowanie kandydatów w ramach konkursu świadectw - automatycznie wg rankingu do ustalonego limitu miejsc lub ręcznie pojedynczych kandydatów
Sporządzanie indywidualnych i zbiorczych protokołów komisji rekrutacyjnych z konkursu świadectw
Określanie pisemnych egzaminów wstępnych na poszczególnych kierunkach
Automatyczne zapisywanie kandydatów do sal egzaminacyjncych na egzaminy pisemne
Drukowanie list egzaminacyjnych z podziałem na sale
Ewidencja ocen kandydatów z egzaminów pisemnych
Wyświetlanie rankingu kandydatów po egzaminach pisemnych
Przyjmowanie kandydatów w ramach egzaminów pisemnych - automatycznie wg rankingu do ustalonego limitu miejsc lub ręcznie pojedynczych kandydatów
Sporządzanie indywidualnych i zbiorczych protokołów komisji rekrutacyjnych z egzaminów pisemnych
Określanie ustnych egzaminów wstępnych (rozmów kwalifikacyjnych) na poszczególnych kierunkach
Zapisywanie kandydatów na egzaminy ustne
Drukowanie list egzaminacyjnych z podziałem na komisje egzaminacyjne
Ewidencja ocen kandydatów uzyskanych z egzaminów ustnych
Wyświetlanie rankingu kandydatów po egzaminach ustnych
Przyjmowanie kandydatów w ramach egzaminów ustnych
Sporządzanie indywidualnych i zbiorczych protokołów komisji rekrutacyjnych z egzaminów pisemnych
Ręczne przyjmowanie kandydatów - poza konkursem świadectw, egzaminami pisemnymi i ustnymi
Automatyczne przenoszenie przyjętych kandydatów do kartoteki studentów i nadawanie im numerów albumów

Funkcje pomocnicze

Prowadzenie katalogu jednostek organizacyjnych
Prowadzenie katalogu pracowników dydaktycznych - rowadzenie katalogów tytułów naukowych, stanowisk i rodzajów etatów
Prowadzenie katalogu pomieszczeń - limity miejsc
Prowadzenie katalogu miast - katalog kodów pocztowych i odległości od miejsca zamieszkania studentów
Prowadzenie katalogu szkół średnich
Prowadzenie katalogu państw
Prowadzenie katalogu Wojskowcych Komend Uzupełnień
Definiowanie rodzajów zakresów tematycznych (np. rodzaje studiów, kierunki, specjalności, itp.)


Strona domowa