
Wykaz funkcji realizowanych przez
aplikacje systemu Sokrates*Dziekanat
Funkcje związane z prowadzeniem kartoteki studentów
Kartoteka studentów polskich -
pełna informacja o każdym studencie krajowym
Kartoteka studentów zagranicznych -
pełna informacja o każdym studencie zagranicznym
Lista wszystkich studentów z
możliwością swobodnego wyszukiwania studentów o wskazanych cechach
Automatyczne lub ręczne nadawanie
numerów albumów nowoprzyjętym studentom
Tworzenie i przeglądanie grup
dziekańskich (studenckich)
Zarządzanie składem grup
dziekańskich - przenoszenie studentów z grupy do grupy, automatyczny podział studentów
na grupy nowoprzyjętych studentów
Urlopowanie studentów - posłanie na
urlop, powrót z urlopu, lista urlopowanych studentów
Kierowanie studentów na powtarzanie -
decyzja o powtarzaniu, lista studentów skierowanych na powtarzanie
Skreślanie z listy studentów -
decyzja o skreśleniu studenta, lista skreślonych studentów
Przenoszenie studentów na inną
uczelnię - ewidencja przeniesienia, lista przeniesionych studentów
Ewidencja rezygnacji ze studiów -
lista studentów, którzy zrezygnowali ze studiów
Wydalanie z uczelni - decyzja o
wydaleniu, lista wydalonych studentów
Wystawianie zaświadczeń dla WKU, ZUS
i innych - definiowanych przez użytkowników, zbiorczo lub pojedyńczo
Rejestr wydanych zaświadczeń -
wiadomo komu, kiedy i jakie wydano zaświadczenie
Drukowanie zawiadomień o skreśleniu,
rezygnacji, skierowaniu na powtarzanie, udzieleniu urlopu, ukończeniu studiów
Sporządzanie wykazu zmian w stanie
studentów
Kontrola odpłatności studentów za
studia - rejestracja wymaganych opłat (za co i ile płacą studenci), rejestracja
dokonywanych wpłat
Wystawianie faktur i rachunków
uproszczonych dla studentów
Funkcje związane z planami studiów
Prowadzenie katalogu przedmiotów -
przedmioty ogólne, kierunkowe, specjalnościowe, przypisanie prowadzenia przedmiotów
jednostkom organizacyjnym
Prowadzenie katalogu form zajęć (np.
wykłady, ćwiczenia, seminaria, itp.) - określanie roli formy zajęć w planie studiów,
wzorach wpisów do indeksu i podczas ewidencji ocen
Definiowanie planów studiów
obowiązujących dla kierunków, specjalności i profili dyplomowania bądź specjalizacji
Definiowanie indywidualnych planów
studiów dla studentów ITS (na indywidualnym toku studiowania)
Wykrywanie różnic programowych dla
studentów wracających z urlopu lub przenoszonych na inny kierunek
Nakładanie na studentów wymogu
zaliczenia dodatkowych przedmiotów wynikających z różnic programowych
Sporządzanie wzóru wpisu do indeksu
na podstawie planu studiów - automatycznie lub ręcznie, wydruk wzoru wpisu gotowy do
powieszenia w gablocie
Naliczanie obciążenia dydaktycznego
dla jednostek organizacyjnych na podstawie planu studiów, aktualnej listy studentów i
zdefiniowanej liczebności grup wykładowych, ćwiczeniowych, itp.
Definiowanie struktury studiów:
rodzaje studiów (np. dzienne magisterskie, dzienne iżynierskie, zaoczne magisterskie,
itp.), kierunki, specjalności, profile dyplomowania lub specjalizacje
Funkcje związane z rozliczaniem studentów
Definiowanie parametrów roku
akademickiego - operacje rozpoczęcia kolejnego semestru i rozpoczęcia sesji
egzaminacyjnej pozwalają na automatyczne wykonanie wielu operacji
Ewidencja ocen i zaliczeń zgodnie ze
wzorem wpisu do indeksu
Odnotowanie oddania indeksu do
dziekanatu - lista studentów, którzy nie oddali jeszcze indesków
Ewidencja decyzji odnośnie zaliczenia
semestru, zaliczenia warunkowego lub skierowania na powtarzanie
Obsługa egzaminów komisyjnych -
ewidencja egzaminów, lista egzaminów komisyjnych
Obsługa egzaminów dyplomowych -
ewidencja egzaminów, lista egzaminów dyplomowych
Sporządzanie protokołów
egzaminacyjnych i protokołów z egzaminów komisyjnych
Sporządzanie zestawienia ocen dla
grupy dziekańskiej (studenckiej)
Kontrola przebiegu studiów studenta -
wykaz wszystkich studiowanych semestrów studenta, przebieg każdego semestru
Drukowanie wyciągu z indeksu
Drukowanie dziennika studentów
- wystarczy co semestr wydrukować fragment dziennika, a na koniec studiów danego
rocznika tylko oprawić gotowy dziennik
Ewidencja praktyk studenckich -
prowadzenie katalogu zakładów pracy, praktyki grupowe, ewidencja pratyk pojedynczych
studentów
Funkcje związane z przyznawaniem pomocy socjalnej
Określanie parametrów przyznawania
pomocy socjalnej - pule stypendialne i na zapomogi, progi dochodu i kwoty stypendium
socjalnego, progi średniej ocen i kwoty stypendium za wyniki w nauce
Ewidencja wnioskiów o przyznanie
pomocy socjalnej - wnioski o miejsce w domu studenckim, stypendium socjalne i stypendium
naukowe
Sporządzanie list ubiegających się o
stypendia i miejsca w domu studenckim dla odpowiednich komisji
Przyznawanie stypendiów socjalnych -
automatycznie na podstawie progów dochodu lub ręcznie dla pojedynczych studentów,
wyrówniania za nie zapłacone miesiące
Przyznawanie stypendia za wyniki w
nauce - automatycznie na podstawie progów średniej ocen lub ręcznie dla pojedynczych
studentów, wyrówniania za nie zapłacone miesiące
Ewidencja stypendiów ministerialnych
Przyznawanie zapomóg
Przygotowanie listy wypłat z tytułu
przyznanych świadczeń socjalnych
Sporządzanie listy przyznanych
świadczeń socjalnych
Sporządzanie poleceń przelewu,
potrzebnych do przelania stypendiów na konta osobiste studentów
Sporządzanie listy wypłat z tytułu
świadczeń socjalnych dla kwestury
Obsługa nieodebranych świadczeń
socjalnych
Prowadzenie katalogu domów studenckich
i przyznanych wydziałowi limitów miejsc
Przyznawanie miejsc w domach
studenckich - automatycznie na podstawie odległości od miejsca zamieszkania lub ręcznie
dla pojedynczych studentów
Sporządzanie zawiadomień o przyznaniu
miejsca w DS
Wystawianie zaświadczeń dla
studentów o wysokości przyznanych stypendiów
Funkcje związane z rekrutacją na studia
Ewidencja nowego roku akademickiego
i jego parametrów oraz nowych naborów na studia
Określanie limitów przyjęć na
poszczególne kierunki (lub rodzaje studiów - jeśli podział na kierunki następuje
później)
Określanie składu komisji
rekrutacyjnych
Ewidencja podań kandydatów -
ewidencja danych personalnych i ocen maturalnych, automatyczne wyliczanie punktów za
świadectwo maturalne wg zdefiniowanego wczesniej schematu
Wyświetlanie rankingu kandydatów na
podstawie świadectw maturalnych
Przyjmowanie kandydatów w ramach
konkursu świadectw - automatycznie wg rankingu do ustalonego limitu miejsc lub ręcznie
pojedynczych kandydatów
Sporządzanie indywidualnych i
zbiorczych protokołów komisji rekrutacyjnych z konkursu świadectw
Określanie pisemnych egzaminów
wstępnych na poszczególnych kierunkach
Automatyczne zapisywanie kandydatów do
sal egzaminacyjncych na egzaminy pisemne
Drukowanie list egzaminacyjnych z
podziałem na sale
Ewidencja ocen kandydatów z egzaminów
pisemnych
Wyświetlanie rankingu kandydatów po
egzaminach pisemnych
Przyjmowanie kandydatów w ramach
egzaminów pisemnych - automatycznie wg rankingu do ustalonego limitu miejsc lub ręcznie
pojedynczych kandydatów
Sporządzanie indywidualnych i
zbiorczych protokołów komisji rekrutacyjnych z egzaminów pisemnych
Określanie ustnych egzaminów
wstępnych (rozmów kwalifikacyjnych) na poszczególnych kierunkach
Zapisywanie kandydatów na egzaminy
ustne
Drukowanie list egzaminacyjnych z
podziałem na komisje egzaminacyjne
Ewidencja ocen kandydatów uzyskanych z
egzaminów ustnych
Wyświetlanie rankingu kandydatów po
egzaminach ustnych
Przyjmowanie kandydatów w ramach
egzaminów ustnych
Sporządzanie indywidualnych i
zbiorczych protokołów komisji rekrutacyjnych z egzaminów pisemnych
Ręczne przyjmowanie kandydatów - poza
konkursem świadectw, egzaminami pisemnymi i ustnymi
Automatyczne przenoszenie przyjętych
kandydatów do kartoteki studentów i nadawanie im numerów albumów
Funkcje pomocnicze
Prowadzenie katalogu jednostek
organizacyjnych
Prowadzenie katalogu pracowników
dydaktycznych - rowadzenie katalogów tytułów naukowych, stanowisk i rodzajów etatów
Prowadzenie katalogu pomieszczeń -
limity miejsc
Prowadzenie katalogu miast - katalog
kodów pocztowych i odległości od miejsca zamieszkania studentów
Prowadzenie katalogu szkół średnich
Prowadzenie katalogu państw
Prowadzenie katalogu Wojskowcych Komend
Uzupełnień
Definiowanie rodzajów zakresów
tematycznych (np. rodzaje studiów, kierunki, specjalności, itp.)
Strona domowa